söndag 18 juli 2010

.....

Ibland när jag känner mig nere på kvällarna och sitter och tänker på "fel" person så brukar jag läsa denna dikten som jag själv har skrivit för att orka vidare!


Jag är singel och glad över att vara ung och fri
Jag vet att dagen kommer då jag kan ersätta jag med vi
Jag är less på killar som inte vet vad dom vill ha
Jag är less på killar som aldrig säger ja
Det sägs att mister man en så står det tusen åter
Men varför sitter jag då här just nu och gråter
Det är dags att torka mina tårar och visa att jag är stark
Det är jag som bestämmer då de står på min mark
Jag lever på hoppet att det finns någon för alla
Det gäller att stå rakt och undvika att falla
Jag tänker aldrig sjunka ner till deras nivå
Jag vet att det finns någon bättre där ute som jag kan få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar