torsdag 31 januari 2019

Vår lilla sjukling ...

I söndags efter kalaset fick Vendela ganska hög feber och hade hemsk hosta som vi misstänker var falsk krupp. Usch så tråkigt att hon var sjuk nästan hela tiden mamma och pappa var här och hälsade på men samtidigt skönt för oss som fick lite hjälp med nätterna då som inte var de bästa och jag vi kunde också jobba båda två på mångagen iaf. Sen har jag fått vabba tis-tors och det blir ganska tråkigt i längden när Vendela inte mår bra. Idag (torsdag) har hon dock varit feberfri än så länge så håll tummarna att det håller i sig hela dagen så att hon kan gå till förskolan i morgon och jag kan jobba och att hon är frisk i helgen så vi kan hitta på något kul :)

Idag fick hon ta ett bad också och fräscha upp sig  och sen efter middagsvilan ska gå en liten sväng på byn så hon får åka lite pulka :)

^I tisdags var det fint väder och jag passade på att skotta lite innan mamma och pappa åkte hemåt. Solen sken men vi fick tyvärr hålla oss inomhus då Vendela hade hög feber :/^

^Hon somnade i soffan på förmiddagen^

^Igår var hon lite piggare så hon orkade leka lite på sitt rum^

^Vi pyntade till lite med födelsedagspyntet och flyttade det till hennes rum istället :)^

^Igår kom Micke hem med en fin bukett lila (min favoritfärg) tulpaner, jag blev så glad då det inte händer varje dag ;P haha^

^Idag var hon tillräckligt kry för att ta ett bad så vi inledde dagen med det. Nu ska vi äta lite lunch och sedan ska jag se om hon kan sova en stund.^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar