tisdag 8 januari 2019

Mycket fix i huset och i Vendelas rum...

^Vårt fina hus! Dagen vi kom hem från Skåne tog jag denna fina bild på vårt älskade hus :)^

Direkt när vi kom hem var jag så sugen på att börja fixa i huset och jag började med att ta mig an Vendelas dörr. Hon fick ju dessa finna bokstäver i hennes paketkalender så nu är de uppe på dörren till hennes rum :)



På fredagen åkte jag och Vendela till Ikea, Bergvik och Elgiganten och köpte lite smågrejer på Ikea och så köpte vi en ny Micro och beställde en torktumlare. Micron är en inflyttningspresent från mamma och pappa och den är såååååå snygg :) Vi lyxade också till det, jag och Vendela och tog en korv och mjuklass på Ikea ;)


^Vår snygga micro^

I lördags var jag och Sandra först och tränade ett 90 min pass och det var superkul! Sedan åkte vi till Ikea (utan barn och män) och köpte ännu mer grejer till huset. Bland annat skohylla, hatthylla, bänk till sparummet och en byrå till Vendelas rum. På kvällen åt vi gott hos dem och barnen lekte och så kollade vi på en film. Vendela passade också på att låna min mobil och ta sitt livs första selfie ;) hon fick inte riktig med hela sitt ansikte men ett öga kom med iaf :P haha




I söndags ägnade jag hela dagen åt att montera byrån i Vendelas rum. Jag gjorde det helt själv då Micke var ute och fiskade med några kompisar. Det tog ett tag men det var ändå ganska lätt och jag gjorde bara ett litet fel som gick lätt att rätta till :) Se så bra det blev:


På kvällen kom Vendelas farmor Susanne till oss för hon skulle sova över till måndag och passa henne eftersom förskolan hade studiedag och det var ju min första dag på nya jobbet och Micke hade också viktiga saker så han hade svårt att vara ledig. Så vi är sååå tacksamma att farmor Susanne har möjlighet att komma och passa Vendela ibland :) Så när farmor Susanne kommit passade jag och Micke på att sätta upp några gardiner också i köket och i gästrummet. Det blev jättebra och jag längtar tills vi fått upp det i alla rum :) Det blir mycket mer ombonat när man har fått upp gardinerna.




Så i måndags var det dags för första dagen på nya jobbet. Det var en mycket bra dag och än så länge trivs jag superbra! Jag har ett mycket bra schema och kommer ha 3 riktigt tidiga dagar och 2 lite längre så jag är mycket nöjd med det med :) Blir skönt för Vendela med att få gå lite mindre på förskolan, även om hon trivs jättebra så det behöver jag inte oroa mig för iaf :)

^^Taggad på första jobbdagen :)^

Vendela fick ett Ikeabarnkök av mormor och morfar i julklapp och jag har gjort om det lite. Jag målade om alla träfärgade delar till ljusgrått och satte svart marmordekorplast på bänkskivan. Sen bytte jag också ut handtagen på "ugnen" och skåpet där nere. Jag tror jag kommer behålla plasthandtaget på "micron" men har inte bestämt mig helt än. Jag har också beställt några "klisterdetaljer" som jag fick tips om på Instagram så det kommer bli ännu bättre snart ;) Funderar också på att eventuellt spika fast en tunnare "playwoodskiva" bakom och sätta kakeldekor på men får se hur jag gör med det ;) Köket blev poppis iaf och Vendela ville genast leka med det :) 



Nu hoppas jag att jag snart kan köpa en garderob till Vendelas rum och att vi kan hämta torktumlaren i helgen :) Men får se om vi hinner det då Micke ska jobba på lördag :/ 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar