fredag 25 januari 2019

Ännu mer fix i huset och resa bokad...

Nu har vi hunnit fixa en hel del i huset sedan jag skrev sist. Vendelas rum är nästan helt kart, bara en hylla som fattas typ. Hon har fått en garderob med skjutdörrar, söta gardiner med nallar och bilar, en superfin matta :) idag satte jag också upp några tavlor men har inte hunnit ta någon bild än :)






I hallen har vi fått upp denna fina byrå och även spegeln och en tavla har kommit upp.


I vardagsrummet har det hänt en hel del. Nya soffan och soffbordet har kommit. Vi har köpt en matta att ha under och även gardiner har kommit upp. Vi har också fått upp vår fina lampa som vi inte har haft uppe sedan vi flyttade från campus i Växjö :) det blev såååå bra och vi är mycket nöjda. Nu ska bara några fler tavlor upp sen är vi typ klara :)


Vendela gillar att spela trumpet så hon fick en lite tidig födelsedagspresent av oss, en plasttrumpet. Innan har hon och Micke använt plastgrönsaker som trumpet, haha :P




I måndags bokade vi äntligen resan som vi pratat om länge. Det blev en lite kortare resa nu när vi reser med Vendela för första gången :) Destinationen blev Rhodos :) Varken jag eller Micke har varit där så det ska bli kul att se  och uppleva det! GUUUUD vad jag längtar! I slutet av april bär det av!


I tisdags hjälpte vi Johan och Sandra och tog med oss Alexander hem när jag hämtade Vendela på förskolan. Vendela och Alexander hade jättekul ihop och de leker så fint ihop :) Det underlättar också för mig när jag behöver sköta hushållssysslor, då har Vendela något kul att göra också :)


^De fick också lite mat att äta, visst är de söta ihop :)^

Idag tog vi pulkan när Vendela skulle till tandhygienisten och då kom det en katt som vi inte känner och ville gosa lite och åka med i pulkan :P haha


I morgon är det dags att fira min fina tjej som fyller 2 åt på måndag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar