torsdag 19 juli 2018

Besök och besökt...

Då har halva juli också passerat och vi har hunnit med en hel del under semestern. Syrran och hennes familj har varit på besök i Kil för första gången och vi var och badade i sjön och besökte också Mariebergsskogen. Vi hade dock lite otur med vädret när vi var i Mariebergsskogen så blev ingen lång visit. En av de få dagar denna sommar som vi frusit :P haha


^Efter lite rädsla vågade hon bada med ringen och då kunde hon simma runt själv :)^


^Jag bad Ellen att le... haha^

^Sally bus ;)^


^En härlig dag vid sjön^


^Vendela tyckte om att kramas med sin storkusin Ellen :) så söta!^


När syrran och dem skulle åka härifrån följde vi med dem och vi åkte till Kolmården och var där i två dagar. Vi bodde på ett mindre bra hotell i Norrköping, men Kolmården var superkul :) Vi åkte linbanan och kollade på alla djur. Kollade på Bamseteatern och Vendela premiäråkte karuseller :) hon tyckte det var kul. Hon är så modig vår lilla tjej :)


^Sally vågade också klappa getterna :)^









^Myyyys med getterna :)^




^Tack kära syster med familj för två härliga dagar på Kolmården :)^

Efter Kolmården åkte vi ner till Höganäs för att hälsa på Mamma och Pappa i någon vecka. Pappas bror Hans och hans tjej Lotta kom också på besök en sväng när de hade "vägarna förbi"... haha. De var på bilsemester med deras nya Porsche, och jag var ju såklart tvungen att få provåka den. Det var en häftig känsla :)


^Provåk i Hans och Lottas nya snygga Porsche :)^

Vi har varit på middag i Halmstad hos Cissi och Johan och även Emelie och Mogge var där. Det var en mysig barnfri kväll då mamma och pappa var barnvakt.

Jag och Micke har också varit i Ängelholms hembygdspark och klättrat på UpZone och det var en nära döden upplevelse på slutet för mig haha. Jag trillade av hindret och trodde aldrig jag skulle att mig upp igen. Men tack vare peppning både från marken och några killar i hindret så tog jag mig upp igen och killarna "hjälpte" mig att komma runt hela banan haha. Så jag kom runt till slut och var sååå glad och slut i kroppen när jag äntligen var nere på marken igen! Jag har fortfarande blåmärken lite varstans på kroppen, haha, men kul var det ändå! Vendela och Mormor gick runt på parken och kollade på djuren och åt glass, de hade haft en väldigt mysig och rolig dag sa Mormor iaf ;)



^Hästarna var spännande, där stod hon länge och tittade sa mormor, kanske hon blir en liten hästtjej som sin mor :) ^

Vi var också och åt en kväll på Holy Smoke, jag har ätit där en gång förut för några år sedan men jag ville visa Micke det också så han fick prova och det var väldigt gott och han tyckte om det med :)


Nu har jag också tagit bilder på vårt ommålade sovrum och jag har bytt gardiner också till mörkläggande så att vi inte behöver ha någon rullgardin :) Det blev rätt bra faktiskt, har dock ingen bild på det än då de ska läggas upp först också :)



Nu är vi hemma i Kil igen och hemresan gick bra men inte riktigt som vi tänkt oss :P haha.
Vi åkte vid 18.00 på kvällen för att Vendela då skulle kunna sova större delen av vägen men tji fick vi och tillslut somnade hon kl. 22.30 utanför för Grums, ca 35 min hemifrån ;/ haha men hon skötte sig ändå bra och var vid gott mod. Sen somnade hon gott i sin säng och sov ganska bra trots värmen. Det blir fruktansvärt varmt i vår lilla lägenhet :/

Igår var vi hos våra vänner Johan och Sandra och Micke hjälte dem med deras pågående takbyte och sedan på kvällen bjöd vi hem dem till oss på lite middag och vi pratade och hade trevligt efter det :)

Nu är vi hemma ett par dagar och sedan åker vi till Kopparberg och ska spendera några dagar där med kusinerna på pappas sida och farmor och farfar :) Det ska bli kul :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar