söndag 25 mars 2018

Vardagen rullar på...

Då var det ett tag sedan jag skrev igen och det har inte hänt så mycket speciellt på sistone utan vardagen har rullat på som vanligt. Vi har spenderat dagarna på öppna förskolan och bara myst hemma. Något roligt dock är att jag har börjat hitta fler kompisar här nu som ska vara föräldralediga hela våren också och i torsdags var vi på IKEA och Bergvik och fikade och shoppade lite. Det var sååå mysigt och kul att umgås utanför öppna förskolan också :) jag hade ju en del kompisar i Växjö som jag kunde umgås med när vi hade lust och dem har jag saknat och saknar såklart men det blir lite lättare när jag börjar få nya kompisar här :)

Vendela tränar för fullt på att gå och det går framåt sakta men säkert. Hon är ganska feg så vågar inte riktigt släppa taget själv utan jag måste ställa henne mitt på golvet så går hon till närmaste sak hon hittar att stöd mot typ :P haha. Igår släppte hon dock självmant för första gången när jag "lockade" på henne att gå till mig :)



Förra helgen var Micke borta på sportfiskemässa i Stockholm och så kom min fina vän, som jag lärde känna på Sandsbro Skola i Växjö, på besök. Som vi saknat Vjosa och Vendela passade på att mys med henne ordentligt ;) längtar redan tills vi ses nästa gång och vi ska åka och hälsa på henne i Linköping där hon bor nu och se hennes nya fina lägenhet :)


^Hon gillar verkliges in räv som hennes mormor virkat till henne. Hon ska pussa på den och gosa med den :)^

^Henne still alltså... :P^

^Mys i soffan tidigare i veckan, hon somnade sen och det är sååå mysigt när hon somnar i ens famn nu för tiden, det händer inte så ofta längre :/^

^Vendela har lärt sig att scrolla nu på mobilen...^

^Vendela gillar också kaffe latte ;)^

^Hur söt får man vara?!?!?^

^Igår lyxade vi till det och Vendela fick snacks som lördagsmys :)^

Nu har vi också bokat en weekendresa till Stockholm. Det ska bli såå kul att åka på minisemester med familjen. Blir första gången vi bor på hotell sedan Vendela kom :) Vi åker helgen den 13-15 april och Micke ska också få skjuta pistol som han fick i födelsedagspresent av mig för snart 2 år sen... Vi har inte "hunnit" utnyttja den än men nu ska det äntligen bli av! Sen ska i träffa Linnea och Pontus också så det ser vi mycket fram emot :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar