söndag 11 mars 2018

30 år...

Det har hunnit hända en hel del sedan jag skrev sist. Jag har ju till och med hunnit fylla 30!?! år! Shit alltså, nu är man gammal :P haha, ja lite så är det det känns. Jag har alltid fasat för att fylla 30 faktiskt. Det känns som att då är man inte "ung" längre. Sedan Vendela kom har dock min åldersnoja lagt sig en hel del. Nu ser jag fram emot att bli äldre så man får följa med i Vendelas utveckling och se henne växa och lära sig en massa nya saker. Så än så länge känns det helt ok att vara 30 faktiskt och jag hade en bra födelsedag. Gjorde egentligen inte något speciellt men fick en fin present av Mamma och Pappa och till middag åt jag och älsklingen Fondue. Det var gott!

^Mums med fondue, och vi lysade till det med oxfilé^

^Ganska glad 30 åring ändå :P^


 Vendela tycker om att äta kvarg blandat med grädde till frukost och ofta vill hon äta själv också... Då det kan det se ut såhär efteråt... Kladdig men väldigt glad tjej :)

^Sötaste älsklingen^

I torsdags drog jag och Vendela in till Karlstad en sväng och shoppade lite och bara mös. Vendela sov en lång stund när jag gick och kollade i affärerna och sedan åt vi sen lunch innan vi åkte hem igen.


^Glada tjejer redo att göra Karlstad ;)^

I lördags tog vi en riktig långpromenad på över milen och det var skönt att komma ut och röra på fläsket lite :P
^Vaken tjej efter milen :)^


Idag har vi varit i Fellingsbro och grattat kusin Melwin på sin 2-årsdag. Det var så kul att få träffa alla Vendelas kusiner på Mickes sida och det var god mat och god fika och god och fin tårta såklart. Vendela lekte mycket med sina kusiner och hon har helst fascinerad av de stora "tomteblossen" på tårtan också :P Hon fick också prova på fiskedamm för första gången i sitt liv :)


^Två fina och goda tårtor^

^Spännande med "tomtebloss"^

^Leka i Melwins kök är alltid en favorit^


^Fiskdamm^

^Trött Vendela efter kalaset... Dock resulterar den sena sövningen i att hon inte sover än och klockan är snart 21.00 :/^

I veckan har jag också fixat med Vendelas fina fotoböcker och fotoalbum. Ungen är strax över året och hon har redan 3 av varje ... Oooops! Vart ska detta sluta? haha Men jag är så nöjd med dem och jag hoppas och tror att Vendela kommer uppskatta mitt arbete sen när hon blir äldre. Jag känner att jag uppskattat såt ännu mer sedan jag själv fick barn också :)

Den första boken med storken på är från när hon låg i magen. Den med nallen är hennes första år kan man säga och den sista heter "födelsedagsboken" och den fyller man bara i 1 gång om året på barnets födelsedag och sträcker sig ända tills hon fyller 18 år. När hon blir stor nog kommer hon att få fylla i den själv men jag ska påminna henne så det blir gjort för det är något jag tror hon kommer tycker är kul att kolla i när hon blir vuxen ;)


Nu ska vi mysa lite innan det blir dags att lägga sig. Känner mig lite trött idag och i morgon ska vi till öppna föris som vanligt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar