söndag 10 december 2017

Lägenhetsfix...

Igår var det äntligen dags att åka till Ikea. Vi köpte ett nytt (mindre) köksbord för det gamla vi hade i Växjö får inte plats i denna lägenhet. Vi köpte även lite annat smått och gott, bland annat diskställ, toalettborste och gardinstänger. Vi började Ikeashoppingen med att äta julbord, det var mycket gott och även Vendela gillade en del av det som fanns :) Eftersom vi blev så mätta kände vi att vi inte behövde någon ordentlig middag på kvällen så vi åt ostbricka vid det nya fina bordet och det var mycket gott :)

 Idag har vi tagit en promenad i byn och det har snöat hela dagen. Det har kommit riktigt mycket snö nu, så hoppas den får ligga kvar. Vi har även fixat i lägenheten och hängt upp hallampan och spegeln och jag har även sytt köksgardinerna. Fick tyvärr sy om gardinerna eftersom de är för korta för denna lägenhet... Men nu sitter dem på plats och det blev mycket snyggt. Ska ta en bild i morgon i dagsljus så lägger jag upp den sen :)

^Nu använder jag bärselen en del eftersom vi bor på tredje våningen utan hiss, och som tur är så händer det att hon somnar i selen... Lilla hjärtat!^

^Vendela tycker om att pilla på tomten... haha. Hon är även på granen en del men oftast låter hon den vara faktiskt. En julkula har dock gått sönder...^

^Se så fint det blev med bordet och äntligen kan vi äta goda middagar och mysiga frukostar vi ett ordentligt bord^

^Mysig ostbricka :)^

^Spegeln på plats. Nu kan jag spegla mig ordentligt och platta håret vid en spegel :P^

I morgon är det måndag igen och Micke ska jobba. Bara två veckor kvar till julafton nu och jag ser verkligen fram emot julen och att få umgås med vår fina familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar