torsdag 14 december 2017

Härlig vecka i Kil...

I måndags gjorde vi premiär på öppna förskolan i Kil och det var mycket trevligt! Vendela tycker det är så kul att träffa andra barn och jag tycker det är så kul att träffa andra Vuxna :) Det fanns många roliga leksaker att leka med också :) Vi sjunger också lite sånger och fikar. Toppen tycker både jag och Vendela. Har redan träffat några personer som jag känner att jag vill lära känna bättre och umgås mer med i framtiden :)

^Mycket snö på promenaden till öppna förskolan^

^Pop up leksaken var poppis :)^


I tisdags när vi kom gem från öppna förskolan så bakade vi lussebullar och pepparkakor. För mig har det alltid varit tradition att julbaka med familjen innan lucia och det är något jag vill föra vidare till Vendela. Jag har alltid tyckt det är så mysigt och gott såklart ;)


Sen på Luciamorgonen äter vi lussebulle, pepparkaka och dricker varm choklad till frukost. Det har jag gjort så länge jag kan minnas. Inte det nyttigaste men en morgon per år kan man ju få lyxa till det lite :) Vendela var en liten tomtenissa på Lucia och vi var på öppna förskolan och "lussade".

^Glad Lucia önskar vår lilla Nissa^

^Sötnosen^

Favoritleken just nu är att plocka ur saker ur lådor. Det är så kul ju! Ibland lägger hon tillbaka några saker men oftast får jag lägga tillbaka det och hon plockar ur det igen :P Det kan i alla fall roa henne någon halvtimme...


Sen ska hon stå upp hela tiden nu också... Hon reser sig upp mot allt och hon har även lärt sig att böja på benen och plocka upp saker från golvet när hon står upp och hon kan också sätta sig "mjukt" från stående, innan så "föll" hon mer ner och dunsade i med rumpan men nu gör hon det "mjukare" kan man säga :)


Idag har jag varit på arbetsintervju till en förskoletjänst här i Kil. Jag kommer ju dock inte börja jobba förrän i augusti så jag tror inte jag kommer få jobbet nu men då har jag i alla fall visat att jag finns och att jag är tillgänglig från augusti. Sen efter intervjun åkte jag och Vendela in till Karlstad för att kolla efter en nyårsklänning till Vendela och lite annat smått och gott. Vi åt lunch på espresso house och mös. Hon sov gott i vagnen sen och så tog vi tåget hem. Det var smidigt, vi fick dock åka buss dit och det gick med bra men jag började må lite illa och det tar ju minst 20min längre så föredrar tåg.. :)

Nu är det inte länge kvar på året 2017 så jag gjorde en "best nine"på Instagram och det var dessa foton som kom upp. De är de 9 mest gillade fotona under året. Finns ingen tvekan om vad som varit bäst med detta år va? Tänk att snart fyller vår lilla bebis hela 1 år!! Kan inte fatta att det gått så fort och så mycket som har förändrats, både med henne och i livet. Detta har varit det absolut bästa året hittills! Året då min dröm blev verklighet, året då jag fick en alldeles egen dotter (delar ju henne med Micke dock, världens bästa pappa)

^Vår älskade, fina, underbara, lilla, söta Vendela^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar