söndag 5 november 2017

Växjö-skåne för sista gången...

Denna vecka har det varit höstlov vilket innebär att Micke varit hemma hela veckan vilket vart så skönt och mysigt! Vi har bland annat gungat på lekplatsen :) det tyckte Vendela var kul!




Vendela har även fått titta lite på Babblarna... här har hon en lite annorlunda stil när hon tittar på det ;) haha


I fredags åkte jag, Micke och Vendela ner till Skåne för att hälsa på mamma och pappa en sista gång innan vi flyttar norrut. När vi kom i fredags åkte vi till net on net för att kolla på en kaffemaskin som pappa var sugen på att köpa och eventuellt köpa en till oss med, men det blev bara en till pappa för vi känner oss lite osäkra på vad vi vill ha för någon och jag tror vi kommer vänta lite för att se vad vi får plats med i nya lägenheten och eventuellt vänta tills vi köper hus. Mjölkskummaren på min nuvarande kaffemaskin har ju gått sönder och jag tycker det är störigt då jag använder den så mkt. Blir nog att köpa en ny skummare bara och klara oss på den tills vi köpt hus.

Vi har fått en vagn (sulky) till Vendela i tidig julklapp av mamma och pappa med och den är så fin :) så vi tog inte med vår vagn denna gång utan använde den och provkörde den lite. Egentligen tycker jag att Vendela är lite liten för att sitta bortvänd, men det funkar ju om man bara har den som extravagn :) hon verkade gilla det iaf vår nyfikna lilla tjej :)


Idag åkte Micke upp till Forshaga igen och jag, Vendela, mamma och pappa åkte upp till Växjö. På vägen upp stannade vi till i Älmhult och gick på Ikea museet. Det var kul att ha varit där och vi tog såklart en bild till Ikea katalogen med ;) hehe Vendela fick provsitta en stol i tre olika storlekar, tripp, trapp trull :) tror nog den sista passade henne bäst storleksmässigt :P 






^Bilden till katalogen, en kul grej faktiskt :) var dock svårt att få Vendela att titta in i kameran :P^

^På vägen hem somnade hon gott i bilen, och hon släppte inte taget om väskan, inte ens när hon somnat... gullungen :)^

Ikväll har vi käkat pizza och sitter nu och myser framför tv:n. Mamma och pappa stannar till i morgon så det är mysigt att ha dem här :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar