fredag 17 november 2017

2 veckor kvar i Växjö...

Förra veckan träffade jag några gamla kollegor som kom hem till mig. På onsdagen kom Cissy förbi tillsammans med sina barn Linus och Linnéa. Vi åt scones till förmiddagsfika och sedan gick vi ut en sväng till lekplatsen och lekte. De hade också med sig en bok som vi glömde hos dem sist vi var där, och när de hade åkte vare det bara den som gällde för Vendela :P haha. Nedan ser ni henne leka med boken.


Vendela är lite rolig när det gäller leksaker. Jag lägger fram en massa roliga leksaker på täcket men det hon vill leka med är en liten plastremsa som suttit runt ett paket som vi hämtat ut. Hon är inte svår att roa vår glada tjej :P 



Förra torsdagen var min gamla kollega Jenny och hälsade på hos oss. Vi åt en god middag som jag lagat :P och pratade massor. Vendela fick två fina presenter, en onepiece och en Babblarna bok. Babblarna boken var mycket populär och dagen efter var det den leksaken hon använde klart flitigast :)


I lördags åkte jag och Anna till Halmstad för att fira Martina som fyllt 30 år för att fira henne och jag åkte också vidare till Våxtorp för att gå på Eiras dop. Jag var borta en hel dag från Vendela och Micke och de fick lite egentid ihop också :) det var faktiskt ganska skönt även om jag såklart saknade dem lite ;) det var en mycket mysig och trevlig dag med god mat och massa gofika :)

^Martina hade bakat en massa goda kakor och bjöd på kakbuffé på dagen^

^Emelie hade bakat fantastiskt fina och goda tårtor, hon är så duktig!^

I söndags var det Mickes första fars dag och det skulle vi så klart fira. Han fick välja frukost som jag fixade och det blev såklart donken  :/ haha. Så det var bara att åka och handla på morgonen. Sedan fick han bestämma middag med.. och gissa vad det blev... Donken såklart... Jag kan säga att jag är glad att det inte finns någon McDonalds i Kil... Han fick också en fin present från Vendela, ett bokmärke med en bild på dem på :) Du är världens bästa pappa Mikael :)


Vendela har varit lite kräsen med maten på sistone och bara spottar ut maten så den sprutar över hela bordet. Så jag bestämde mig för att hon skulle få prova en middag med plockmat och det var faktiskt ganska uppskattat. Dock lekte hon lite med maten och en hel del hamnade på golvet så vet inte riktigt hur mycket hon faktiskt fick i sig... Men hon är duktig på att äta själv och har fint "pincettgrepp" iaf :P



Hon är på gång nu att resa sig upp mot möbler. Hon kryper alltid fram till bordet och försöker ställa sig upp men hon kommer inte riktigt upp och blir då ibland lite frustrerad och jag är livrädd att hon ska trilla och slå sig. När vi flyttat blir det att barnsäkra hemmet ordentligt!


Igår var vi i Johanneskyrkan på sångstund som vi brukar å gå på på torsdagar. Hon har fått så långt hår nu så hon kan ha det uppsatt i två tofsar utan att det trillar ner en massa hår. Hon gillar verkligen sång och musik också så hoppas det finns något liknande i Kil som vi kan gå på och träffa lite andra mammor/pappor och barn.


På eftermiddagen i torsdags åkte jag och Vendela till andra sidan stan för att hämta upp några julklappar till Vendela som jag köpt begagnat ;) det var fina leksaker och jag tror hon kommer gilla dem. Vi tog bussen och Vendela pratade massor på bussen och charmade som vanligt många människor :) var tvungen att ta några bilder på min söta unge!



Min kära syster lade ut en fin dikt som jag snodde en del av och satte ihop detta fina kollage :)


Tänk att nu flyttar vi om två veckor. Börjar känna mig smått stressad nu men har packat det mesta och vissa saker kan man ju knappt packa förrän någon dag innan flytten. Hoppas allt går smidigt och det ska bli sååååååå skönt när 19 januari passerat och vi lämnat över lägenheten. Men i december när vi kommit på plats ska jag släppa den till januari då jag måste fixa det praktiska på avstånd.. Får se hur vi ska lösa allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar