måndag 27 november 2017

En kärleksförklaring...

Den 23 april 2014 blev jag moster för första gången till en underbar liten tjej som fick namnet Ellen. Det var en mycket speciell upplevelse för mig då jag själv längtat efter barn sedan jag själv var ett. Jag kände sådan stark kärlek till detta barn och undrade om det var så man kände för sitt eget barn....?

Så kom dagen som jag längtat efter så länge. Dagen då jag fick mitt alldeles egna barn, en flicka som fick namnet Vendela Lisa Burman. Kärleken jag kände för henne var från start något helt annat än det jag kände för min fina systerdotter Ellen (no offence). Det var så starka känslor som inte kan beskrivas med ord! För varje dag som går känner jag sådan glädje och lycka över att just du, Vendela, kom in i mitt liv och gjorde det komplett! Det är så fantastiskt att få vara tillsammans med dig varje dag och se dig utvecklas och sprida så mycket glädje. Nu kan jag inte förstå vad jag gjorde innan jag hade dig. Hur kunde jag leva utan dig? Du som ger mig sådan livslust och så mycket energi att jag bara behöver sova några timmar per natt men ändå orkar med dagarna. Visst kan du driva mig till vansinne ibland och nu när du blivit så rörlig är det mycket att hålla koll på men du gör mig lycklig och det får mig att orka allt! Så länge jag får göra det med dig! Tiden har gått så otroligt fort och jag kan inte fatta att du blir 10 månader i morgon. Tänk att det var 10 månader sedan jag fick upp dig på mitt bröst efter många timmars kämpande! Tänk att det var 10 månader sedan jag för första gången fick uppleva gränslös kärlek på ett helt nytt sätt. Jag har varit med om många fantastiska saker i mitt liv, men den 28 Januari 2017 är den absolut bästa dagen i mitt liv och sedan dess har varje dag varit det!

^Första bilden på Vendela ^

^Älskar denna bild, här är Vendela 9 månader och visar vilken sann glädjespridare hon är^


Vill även säga till min älskade fästman Mikael att jag älskar dig så mycket och tänk att du och jag skapat denna underbara tjej! Det gjorde vi bra hjärtat, jag vill leva hela livet med dig och Vendela vid min sida! Jag älskar er så!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar