onsdag 5 juli 2017

Höganäs och Lisette

I lördags tog jag bilen ner till Höganäs för att hälsa på Lisette som är hemma från Kanada. Hon bor i Kanada nu och nu var det hela 2 år sedan vi sågs sist! Helt sjukt vad länge :( Hon hade ju inte träffat min fina Vendela heller :) 

I lördags em/kväll kom Anna, Andy, Ellen och Sally till Höganäs och vi åt gott och bara umgicks allihopa. Mamma och Pappa har inte varit hemma nu när jag var i högnäs då de varit i Italien och haft det skönt. Ellen busade med Vendela och ingen kan få Vendela att skratta så mycket som Ellen kan ;)



 I söndags kom Lisette och hennes kille Bill förbi i Höganäs och först fikade vi och hade det mysigt hos oss i huset och sedan åkte vi in till Höganäs för att möta upp några andra kompisar till Lisette och som jag kände lite också. Vi gick en promenad och visade Bill Höganäs och sedan fikade vi lite hos Jennie och hennes familj. Lisette provade att mata Vendela där med :)
 


I måndags åkte jag med Lisette och Bill till Helsingborg och Helsingör. Vädret var väldigt omväxlande, först regnade det mycket och sedan kunde solen skina några minuter för att sedan börja regna igen. Så jag hade inget annat val än att ha regnskyddet på hela tiden, man visste ju aldrig när det skulle börja regna igen. Det var Vendelas första tur utomlands ;) Hon sov dock igenom hela resan... Vi besökte slottet och gick och strosade lite i staden. Sedan när vi kom tillbaka till Helsingborg gick vi lite i hamnen och satte oss och fikade på Espresso House och då öppnade sig himlen och det började vräka ner.... På kvällen följde jag med hem till Lisettes föräldrar och åt grillat. Det var mkt gott och trevligt att få träffa dem med! Det var så länge sedan och så ville jag ju visa upp min fina Vendela med ;) Här kommer lite bilder från den underbart härliga dagen:


^I Helsingör^

^Vendela åker färja för första gången i sitt liv^

^Fina Bill och Lisette och Vendela på Espresso House^

I tisdags åkte jag till Väla med Syrran och hennes familj. Jag fick två fina tavlor av dem och även en fin napphållare med Vendelas namn på, liknande en jag redan har men det gör ju inget att ha två och Sally har en likadan så kul med kusinmatchning ;) Vi fikade lite på Väla och då mötte Lisette, Bill och Lisettes Mamma Gunilla upp oss också så det var mycket trevligt. Sedan var jag tvungen att säga hejdå till Lisette. Det var så sirligt och jag saknar henne redan! Jag och Syster med familj gick sedan till Ikea och handlade lite smått och gott. Bland annat köpte jag en "godsedjurskallra" till Vendela som hon verkligen gillar. Hon gillar allt om låter ;)


^Vendela gillade sin nya leksak^

På kvällen åkte vi in till Helsingborg och gick på "kul i Juli" och hade picknick och bara mös och pratade. Det var mycket trevligt och även en familj som är vän till Anna och Andy var med. Vi klarade oss nästan ifrån regnet med, det kom en liten skur med duggregn men annars var det uppehåll i alla fall. Vendela sov största delen av tiden men var vaken en liten stund i början.


Idag åkte jag till syrran i Rydebäck innan jag körde hem till Växjö igen. Vi åt en god "senlunch" och gick till lekparken en stund med barnen :) Det har varit en toppenbra dag och tidigt i morgon bitti ska vi hämta Micke på stationen igen! Äntligen ses vi igen! Som vi saknat honom!



I onsdags blev vår fina tjej 5 månader gammal! Avslutar här med några fina bilder på Vendela:



^Redo för båtturer i sommar^

Nu måste jag sova några timmar innan jag ska upp och hämta mitt andra hjärta! Sen ska vi följa med Micke till hans jobb några dagar nu så vi får umgås lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar