torsdag 13 juli 2017

Härliga dagar med mycket besök...

I lördags kväll kom vi hem från Mickes jobb och i söndags eftermiddag kom hans bästa kompis från barndomen Jonathan och hans familj på besök. Det var så kul att få träffa dem igen för det var alldeles för länge sedan sist! De fick ju även träffa Vendela för första gången :) De har två söt söner som lekte med Vendela och vi badade även i poolen med dem vilket vi inte gjort på evigheter (vi och vi, grabbarna gjorde).

^Vår fina tjej övar på att stå. Hon har blivit riktigt duktig :)^

På måndagen hade Micke lyckats ta ledigt från jobb så han kunde umgås med oss hela dagen. Vi åkte in till Växjö efter att grabbarna badat och besökte den nya fina lekparken i Linnéparken. Barnen gillade den och Vendela fick prova på att gunga för första gången. Det var inte superbra gunga så hon gungade bara en kort stund men hon verkade gilla det :)


^Vendela gungar för första gången :)^

^Titt ut^

Efter lekparken gick vi och åt lunch på stan en sväng innan de skulle åka hemåt igen. Vendela tycker om att sitta upp i vagnen nu och hon ska kika över kanten och såklart smaka lite på den med :) Ebbe håller koll så att hon inte trillar ur :)


I måndags eftermiddag kom Mickes föräldrar till Växjö med husvagnen och det var så mysigt att få träffa dem igen. Vi åt middag hos dem och bara  mös på kvällen. I tisdags åkte vi in till stan en sväng och åt lunch och sedan åkte vi ut till campingen igen och låg lite på stranden. Micke och Hasse badade, brrr men jag, Susanne (svärmor heter också det) och Vendela höll oss på gräset. Jag och Vendela doppade dock våra fötter. På kvällen bjöd vi Susanne och Hasse på middag och mös i lägenheten.

^Mys på stranden ^

I onsdags var en stor dag. Då kom mina föräldrar också upp till Växjö och det var dags för våra föräldrar att äntligen träffas för första gången, och denna gång blev det av! Vi har haft planer på att de ska träffas innan men varje gång har det hänt något som gjort att det inte blivit av. Men igår hände det :) först kom de över till lägenheten på lite fika och sedan på kvällen åt vi på restaurangen vid Evedal och drack kaffe i deras husvagn. Det var en mysig dag och de kom bra överens :) Vendela tyckte också det var kul att få umgås med både mormor och morfar och farmor och farfar :)

Idag har jag och Vendela umgåtts med Gülda och Nill. Det har varit en mysig dag och jag tog denna fina bilden på vår underbara dotter! Hon är verkligen mitt allt! Hon och Mikael! Jag älskar min lilla familj så mycket! Innan man får egna barn vet man inte hur mycket kärlek man kan känna för en så liten människa! För dig gör jag allt min underbara Vendela!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar