söndag 12 februari 2017

Det sötaste jag sett...

Alltså jag dör! Denna lilla tjej är det sötaste jag vet! Tänk att jag och min Mikael lyckats skapa denna vackra varelse! Tänk så mycket kärlek man kan känna till en så liten person! Även om hon inte alltid är så glad som på bilden så är hon alltid helt underbar :) 


Lyckades även fånga en gäsp på bild. Hon är ju för söt :)


Det är första gången för allt. Idag premiärsatt Vendela i babysittern. Hon är lite för liten än så hon satt bara en kort stund. Hon behöver bli lite mer stabil i nacken innan hon kan sitta där ordentligt. Men jag tror hon kommer gilla den sen :)


Idag har vi badat henne för första gången helt själva. Det gick så bra och hon vänjer sig vid situationen också mer och mer och blir inte så ledsen. Tror hon tycker det är ganska skönt men lite kallt just när vi tar upp henne från badet. Efter badet slocknade hon i sitt babynest innan jag ens hann amma henne. Får se när hon vaknar och vill ha mat. Är bara bra att dra ut på tiden lite så hon inte ammar för ofta.

När vi var ute på promenaden idag så vaknade hon och började skrika. Jag fick lite panik och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Vill ju trösta henne men hon har inte kläder för att vara utanför åkpåsen så försökte trösta när hon låg i vagnen. Hon vill inte riktigt ta nappen när hon är för ledsen men efter en kort stunds skrik fick jag henne att ta nappen och hon somnade om. Jag ringde även mamma när hon skrek och frågade vad jag skulle göra :P haha, men hon sa det jag redan gjort och när vi pratade så somnade hon om ...

Livet med en nyfödd är inte alltid lätt och man ställs inför många situationer som man inte riktigt har full kontroll över... Det kan bli lite jobbigt ibland för ett "kontrollfreak" som mig, men det är bara att lära sig att så är livet och träna på att man inte alltid kan ha full kontroll över allt. Speciellt inte när det handlar om små barn. Men det är fantastiskt att vara mamma och jag ser fram emot detta år som mammaledig och allt vad det innebär. Ska bli spännande att följa Vendelas olika utvecklingsfaser och jag ska försöka njuta av varje stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar