tisdag 13 december 2016

Dagarna går...

Helgen som var kom Martina på besök och det var mycket trevligt. Hon hade dessutom med sig lite bebissaker och jag köpt av hennes kompis för en bra peng :) var bland annat ett baby gym och en amningskudde :) Hon kom på lördag kväll och vi åt gott och kollade på tv. På söndagen tog vi en svang till Samarkand och kollade lite i affärer och åt lunch innan det var dags för Martina att bege sig hemåt igen.  


Denna vecka är det sista hela veckan jag jobbar på vääääldigt länge. Känns sjukt faktiskt... skönt men samtidigt lite vemodigt... :P Igår hade vi luciauppvisning med alla ettor och förskoleklassbarn och de var mycket duktiga. Jag fick öven en fin present av dem där de önskade mig lycka till :) även om det varit en tuff höst så kommer jag att sakna alla barnen och framförallt kollegorna. Men jag kommer ju att komma och hälsa på med bebben :) måste ju dock vänta lite längre framåt våren då man inte vill smitta lillan med något och det här med RS virus känns ju lite läskigt. Kan ju gå förbi med barnvagnen utomhus iaf lite tidigare kanske... får prata med barnmorskan om det på bvc. Ser iaf fram emot julledigheten nu och sedan är jag redo för bebis ;)


Gick in i vecka 36 idag och nu är det snart bara en månad kvar till BF!! Kan inte riktigt fatta det än men jag har på känn att jag kommer gå över minst 5 dagar. Men man vet ju aldrig. Bebben får gärna hålla sig inne till den 13 januari iaf. För då kommer Micke hem efter sin examinationsvecka i Skövde, efter det är bebben välkommen när som :P De ringde om barnvagnen idag också så nu har vi snart allt som behövs (och lite till). Bestämde dock att vi inte hämtar den förrän i januari då vi inte har så mkt plats här hemma just nu på grund av alla julsaker och bebissaker och vi har inte monterat ihop sängen än så den tar upp hallen just nu... Det gör vi nog också där efter nyår när vi kommer hem igen. Mycket spännande saker på gång och jag ser mkt framemot att få upp sängen och hem vagnen ;)




Var hos tandläkaren idag med. Jag var ganska nervös faktiskt för jag är så trött på mina tänder och får alltid skäll när jag är där. Jag vill inte laga fler hål nu och framförallt inte nu när bebis snart kommer. Jag blev så glad när hon sa att mina "början till hål" inte blivit värre sedan sist (ett år sedan nästan) och att jag inte behöver laga något denna gång och nu dröjer det ett helt år tills jag blir kallad nästa gång!! Bästa beskedet jag kunde fått ;)

På fredag är det julfest med jobb och det ser jag fram emot. Det blir julbord och förhoppningsvis lite kul underhållning med och jag har hittat en mkt fin klänning jag ska ha på mig :)

På lördag blir det julbord igen fast denna gång med Mickes jobb.. Haha, mkt julmat i helgen. Men jag gillar ju det och jag ser mest fram emot risalamaltan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar