söndag 13 februari 2011

Äntligen klar!!

Då var man äntligen klar med hemtentan och även inlämningsuppgiften som ska in på tisdag! Nu kan jag slappna av och ta det lugtn i lugn och ro :) SEMESTER!

Jag måste bara berätta om igår när jag och Lollo var i stan. Det var våran turdag kan man säga :) Det hela började med att jag följde med Lollo till stan för att hon ville låna tre böcker som hon läste när hon var liten som vi ska ta med till skolan på tisdag. Hon visste inte vad någon av böckerna hette men hon kom ihåg vad de handlade om och den ena berättade hon vad den halndlade om och jag bara sa kanske nått om blåögd, då utbrast Lollo att det var ju det den hette! Sedan kom hon själv på den andra bokens titel och den tredje frågade vi biblotekarierna och de kunde hjälpa oss att hitta den. Vilken tur hon hade. Sedan när vi var klara lånade vi böcker och gick till Gina för att kolla på lite kläder. När jag står i kassan säger Lollo att hon inte hitta sin mobil och får lite panik. Jag säger till henne att gå och kolla på biblan för jag kom ihåg att jag såg henne pilla på den där så hon gick dit och under tiden ringde jag från min mobil för att se om det var någon som tagit den. Ingen svarade men sedan när jag var på väg till biblan svarade en tjej och just då hade Lollo kommit fram så hon sa att ägaren hade kommit och lade på. Sen var det löst! Tur att någon vänlig själ lämnade in den till receptionen och inte snodde den. Det var trots allt en iphone.

Sedan var det dags för min tur. När vi var på väg till bussen skulle vi bara gå inom Din sko och kolla lite. Då hittade jag ett par fina och farmförallt bekväma sandaler som hade varit perfekt att ha till VFU:n och till jobbet i sommar. Problemet var att jag inte var säker på att jag hade pengar på kontot för de kostade ändå 799 kr. Jag hade dock en presentkort på 135 kr för ett par skor jag reklammerat innan men visste ändå inte om jag skulle ha råd att handla då sen, som vi hade tänkt att göra på hemvägen. Jag ringde mamma och frågade om hon kunde föra över några hundra men hon kunde inte det just då, så sa Lollo att jag kunde gå och kolla på bankomatuttaget hur mkt pengar jag hade. Så jag gjorde det och när jag får ut uttagskvittot har jag över 7000 kr på mitt konto!!! Jag fattar först ingenting och ser sedan att jag fått insatt 6500 kr från AFA försäkring och förstår då att det är för mitt ärr på knäeet som jag har hållt på att utreda de senaste månaderna. Jag blev å himla glad och sprang in och köpte de fina sandalerna direkt. Såhär ser de ut:

Det är så himla skönt att jag äntligen fått de där pengarna för jag och mamma har hållt på och tjaffsat med både Donken och försäkringskassan i över två år och jag hade egentligen gett upp det ända till en läkare jag gick till här i växjö sa att jag kunde nog få en slant för ärret. Då tog jag upp det igen och jag och mamma gjorde ett sista försök utan och ge oss, och vips gav det resultat. Så till alla er som har problem med försäkringar å skit, ge inte upp!!!

Igår var jag hos S och vi kollade på melodifestivalen och bara tog det lugnt. Han har ju vart sjuk i snart en vecka stackarn så vi hade inte setts på lääänge. Var skönt att äntligen träffa honom igen och nu är han typ frisk :)

Nu ska jag se minuten!

Puss o kram :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar