lördag 2 juni 2018

Mysiga och intensiva dagar...

Förra helgen jobbade Micke så då passade jag och Vendela på att åka till Linköping för att hälsa på min fina vän Vjosa. Det var så kul att få se hennes fina lägenhet och att få spendera några härliga dagar med henne. Jag var lite orolig över att köra så långt med Vendela själv men det gick jättebra :)

^Sötnosen är glad att vi äntligen är framme i Linköping:)^

På lördagen åkte vi ut till en sjö och solade lite. Vendela sov middag och sedan busade vi och kände på vattnet. Hon badade dock inte då jag inte tror hon gillar så kallt vatten :P 


^Ibland vågar hon gå en bit bort från mig ;P^

På söndagen innan vi åkte hem besökte vi en jättefin och stor park där det fanns både djur och lekplatser att leka på. Vendela var dock mycket fascinerad av gruset och tyckte det var roligast att slänga med det :P haha 


^Vi tog också en fika innan vi skulle åka hem. Vendela tycker så mycket om tant Vjosa och det gör jag med :)^

Denna vecka som gått har Micke varit ledig ett par dagar och jag har passar på att gå på en massa arbetsintervjuer då... Det går framåt om jag säger så men jag är jäkligt trött på att gå på intervjuer nu! Vi var och åt middag på Bergvik en kväll och då tog jag denna söta bild nedan. Vendela håller i pappas trygga hand!

^Älskar er så mycket!^

Igår var det student på Mickes jobb så han jobbade då och på kvällen så var vi bjudna på grillmiddag hos hans arbetskompis med familj. Det var så trevligt och de hade skaffat en liten hundvalp som var såååå söt :) Vendela som älskar djur tyckte det var spännande när han inte kom för nära :P haha han var lite busig ibland och det tyckte hon var lite läskigt :)

^Söta Sarek^

Sen har det skett en otroligt tråkig sak i veckan också. Mina föräldrars hund, Lady, har fått somna in och bor numera i himlen. Hon mådde inte bra så det var bäst så. Det känns tråkigt, för Vendela tyckte verkligen om Lady och det kommer nog kännas konstigt när vi kommer ner i sommar, men jag och Lady kom aldrig varandra så nära och på slutet tyckte jag faktiskt mest hon var jobbig... Men hon var ju ändå en familjemedlem. Jag hoppas hon har det bra där hon är nu och jag har många fina minnen också från hennes tid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar