torsdag 25 januari 2018

BVC besök och Vaccination

Denna vecka har det varit fullt upp med förberedelser inför helgens kalas. Men i lördags tog vi en tur med pulkan nu när det kommit så mycket snö. Vendela tyckte det var så kul :) Vi passade också på att ta en mysig snöbild på Vendela :)


^Sötaste tjejen o stora snödrivan :)^

I måndags startade jag och Vendela dagen med att besöka en förskola som Vendela eventuellt ska börja på i Augusti. Jag var mycket nöjd med besöket och det kändes jättebra. Vendela var inte alls klängig eller så och hon var så duktig på fruktstunden och åt till och med en hel äppelklyfta :) Hon verkade tycka det var spännande med alla barnen och hon brydde sig inte så mycket om mig och vart jag var :) känns skönt inför hösten, om det nu håller i sig ;)

På eftermiddagen var det dags för 1 års kontrollen på BVC och därmed även vaccination. Vendela gick igenom "besiktningen" med mycket väl godkänt :P hon hade gått upp mkt i vikt på bara 12 dagar och nu vägde hon 8075 gram och var 70,4 cm lång :) vår fina lilla tjej :) och när de stack henne för vaccinationen blev hon liiite ledsen men så fort sköterskan distraherade henne med såpbubblor slutade hon gråta och allt var bra igen :) det gick verkligen SUPER :) 


^Sötnosen i väntan på BVC besöket^

I tisdags hade Vendela lite feber efter vaccinationen så vi spenderade dagen hemma. Vendela lekte och busade och var nästan som vanligt trots febern. Vi tog även en liten promenad för att uträtta några ärenden och handla så jag kunde baka Cakepops till kalaset när Vendela skulle sova :)


^Se så fina de blev ;) är ändå rätt nöjd för att vara första gången jag gjorde dem :)^

Jag har också varit på informationsmöte angående vårt badrum som ska renoveras och det blev ju inte riktigt som jag hade hoppats på. Fick veta att de INTE rekommenderar att man bor i lägenheten under tiden om man kan undvika det och vi kommer inte ha någon toalett eller dusch på 4 VECKOR!! Så jag och Vendela kommer att åka till Mickes föräldrar någon vecka och sen ner till Mamma och pappa i typ 2 veckor så vi håller oss borta... Blir värre för Micke som måste jobba och så måste vi ju vara ifrån varandra igen...:/ men en månad klarar vi när vi klarat flera år på "distans" innan :) det går fort och kommer bli bra när det är klart :)

I morgon kommer mamma och pappa hit och jag ska städa och laga tacopaj och fixa det sista inför lördag. Jag ligger ända bra till i min planering och så kan ju mamma och pappa också hjälpa till lite :)
Åh vad jag längtar tills mamma och pappa är här :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar