söndag 15 juni 2014

Plötsligt händer det...

Igår var jag och älskling ute och fiskade i vår "oturssjö". Innan har vi knappt fått nått där och när jag väl fått napp har jag tappat fiskarna och det var där Micke blev biten av men gädda...

Men Igår var det andra bullar! Det började med att vi åkte ner till stället där vi brukade börja. Men det var mkt folk där så vi bestämde oss för att gå bort till andra sidan. Jag hade förberett mitt spö så jag skulle bara knyta på beteslåset och Micke skulle rigga sitt spö. Så bänk framme vid bryggan där jag skulle fiska fixar jag klart mitt spö och kastar ut ett ganska dåligt och korg kast. Jag tänker att jag bara ska veva in den och kasta ett nytt, bättre kast. På vägen in känner jag ett ryck i spöet och vips så har jag en regnbåge på kroken! På FÖRSTA kastet!!! Helt otroligt! Och ännu mer otroligt! Jag fick upp fisken med! Till och med Micke var lite chockad ;) 


Micke hade sagt på morgonen när vi skulle åka att om jag fick en fisk idag skulle jag rensa den skälv.. Så det var bara att ge sig på det: 


Innan vi var framme och skulle fiska frågade Micke mig hur stor chans jag tror att det är att vi får nån fisk... Jag sade då 25% och tji fick jag... Och inte långt efter fick även Micke napp på samma ställe och det var en stor regnbåge... Tyvärr så lyckades den slita sig på slutet då den simmade in i en näckros men här är en bild iaf: 


Sedan fick jag en himla massa abborrar men de var så små, så små så de är bara att slängs tillbaka... Här har ni en bild på en av dem:


Vi åt även bullens varmkorv och mös lite i solen innan vi begav oss hem.



Påkvällen åt vi på King of India. Det var supergott som vanligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar