torsdag 24 april 2014

Påsk i Kopparberg

Nu var det länge sedan sist. Förra helgen var det ju långledigt och då tog jag och Micke vårt pick och pack och drog till Kopparberg för att fira påsk.

 Vi kom fram torsdag eftermiddag och först hälsade vi på mickes mormor och morfar. Sen så åt vi gott och kollade på hockey ;) Skellefteå vann som väntat! 

På fredagen åkte jag, Micke och mickes pappa och fiskade. Det var rätt tråkigt väder och inte så mkt fisk. Bara Micke som fick en. Men det var roligt ändå ;) på kvällen åkte vi till Viktor och Evelina och blev bjudna på glass och hemmagjord chokladsås :)

Lördagen var det betydligt bättre väder så vi tog en tur med bilen och körde runt och kollade på saker i byn. Mysigt! 


På kvällen var det dags för påskmiddagarna med släkten. Det var god mat och fika ;) sedan kollade vi på hockey och Skellefteå krossade igen. 

På söndagen åt vi på en restaurang med mickes familj, inklusive hans brors familj. De har en supersöt dotter som heter Lovisa. Jag har bara träffat henne en gång och det var på hennes dop. Så det var mkt kul att träffa henne igen!

På måndagen sa vi hej då till Kopparberg och begav oss hemåt. Borta bra men hemma bäst! Det var skönt att sova i sin egen säng ;) 

Hade lite ångest inför att börja jobba igen, men när jag väl var på plats på jobbet kändes det bara bra och kul att jobba igen! Gillar mina elever och kollegor  så mkt :)

Blev ju bara två dagar på jobbet för i onsdags åkte jag ner till Höganäs för att gå på begravning och en horseshow.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar