lördag 29 mars 2014

Mini fiskeweekend :)

I fredags hämtade Micke upp mig på jobbet eftersom vi skulle på en minisemester. Vi har varit på ett mysigt ställe en bit utanför Kalmar där vi hade bokat en liten stuga för en natt. På kvällen grillade vi hamburgare och hade det mysigt med spel och ostkrokar. Vi lade oss i tid för idag har vi fiskat hela dagen. Vi gick upp strax efter åtta och åt en mysig frukost i solen och sedan gick vi ner till sjön och började fiska.

Det dröjde inte länge, tror det var andra eller tredje kastet så fick jag napp. Jag fick en stor och fin regnbåge. Men eftersom man betalar 100kr för varje kilo på fiskarna man tar med sig hem så valde vi att släppa tillbaka den. Den vägde nog runt 3 kilo tror Micke. Micke ville också få en fisk nu såklart så jag fick inte fiska mer förrän han fått en då jag "förstör" vattnet med mitt kastspö (han fiskade med fluga). Men han försökte och försökte med sin fluga och fick inget. Så till slut bestämde han sig för att prova mitt kastspö istället, och vips så hade han en på kroken. Den var lite mindre än min så den bestämde vi oss för att behålla. Den vägde ca 1,2 kg. 

Sedan fick vi vars en fisk till på förmiddagen, men på eftermiddagen blev det inget så vid halv fyra styrde vi kosan hemåt igen. Så nu har Micke precis filéat sin fisk och håller på att laga mat. I kväll blir det mys med godis framför gladiatorerna på tv :)

Här har ni ett bildspel från vår minisemester:












1 kommentar:

  1. Vad rolig du är sussi som gjort en film. Var jätte kul att se!! Puss från Emma / www.justanotherfitnessblog.blogg.se

    SvaraRadera