tisdag 12 juni 2012

Väla och stan



Trots att jag har shoppingförbud och endast får inhandla det allra nödvändigaste åkte jag och mamma in till väla och sedan stan idag. Vi kollade efter en midsommarklänning eller tunika till mamma och jag behövde en deo och ansiktsvatten. Så det fick det bli. Mamma Hittade en fin tunika också som var lite blommig. Mamma bjöd också på en god lunch som vi käkade på restaurangtorget.

Efter väla åkte vi ner till stan för jag skulle inom Gina och lämna in mitt schema så att de vet när jag jobbar på Syetemet om de skulle krisa sig hos dem och de behöver personal. Jag vill ju jobba mycket och har bara 50% på systemet. Men har redan fått en tid extra så hoppas att det fortsätter så. Gårdagen var ju min första dag och jag var ganska nervös. Men det gick bra och hade en heldag och satt en hel del i kassan. Hoppas man kommer in i det snart så man får upp lite tempo också. Det här med att ta leg var nog det svåraste och lite jobbigt eftersom man inte vet hur människor ska agera om det är långt över 25. Jag tog leg på två killar som var födda 81. Men de blev bara glada som tur var :) Det var två kunde jag kände att jag borde tagit leg på som jag inte tog och den känslan ska man inte få efter att kunden passerat kassan. Så ska bli bättre på det! När jag kom hem på kvällen var jag helt slut och det blev att se fotbollen och sen sova.

Idag har jag också vart duktig och vart ute och sprungit en runda på 4 km. Fy fan va jobbigt det var och i slutet fick jag sjukt ont i magen och sov ca 2 h när jag kom hem.. Haha. Det var mycket jobbigare att springa själv utan Emelie och Mogge och sen har jag ju inte sprungit på flera veckor eftersom jag vart förkyld. Ska försöka springa 3 ggr i veckan nu så jag får upp flåset lite igen.

I morgon ska jag jobba och sedan på kvällen kommer Lisette hit. Hon åker ju till Kanada på fredag så måste hinna träffa henne innan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar