tisdag 20 mars 2012

Underbart!

Jag har så ont om tid till bloggen nu, men detta är sista veckan jag har VFU. Så efter denna vecka kommer jag nog hinna uppdatera bättre.

Vi hade det mycket bra i Stockholm. Vi bodde på ett fint hotell som heter Radison Blue Waterfront. Det låg precis vid T-centralen och vi hade fin utsikt. Det var också mkt bra service, så det hotellet kan jag verkligen rekommendera! Vi uppdaterade också vårt rum till ett business class rum eftersom det inte kostade så mycket och då ingick filmer och kaffe på rummet, samt att vi fick morgonrockar och tofflor :)

Vi började fredagen med att checka in och sedan gjorde jag mig i ordning på rummet. Efter det gick vi ut på stan och kollade runt. När vi var färdiga med stan för dagen så gick vi till rummet och kollade på en film och vilade lite innan vi gick ut och åt middag på en fin italiensk restaurang vid kungsträdgården. Det var mkt gott och älskling bjöd. Det var vår ett års middag. Efter middagen var vi väldigt trötta så vi köpte gotte och kollade en till film på hotellrummet :)

Lördagen började vi med en underbar frukost på hotellet, de hade en helt fantastisk frukostbuffé. De hade verkligen allt! Supergott var det! När vi ätit frulle drog vi ut på stan och jag fick väskan som jag visat innan av älskling i ett års present :) Sedan träffade vi Joanna. Det var så kul att träffa henne igen. Vi tog en fika, gick i stan och pratade.

På kvällen åkte vi ut till några kompisar till Micke i tyresö och kollade på hockey och sedan stack vi ut i stan. Vi var på en krog som heter Underbara bar. Det var jätte trevligt men vi var tvungna att dra hem i tid eftersom vi skulle upp i tid dagen efter och checka ut :/

Söndagen spenderade vi i stan och shoppade lite till. Vi hittade dock inte så mycket men kollade massor :P Vi åt middag sedan på Pizza Hut och på söndag kväll gick tåget hem till Växjö igen.

Hör och häpna, tåget både till och hem från Stockholm var i tid! Det är inte ofta det är det när jag åker. Men denna gång var det det i alla fall :)

Igår var det studiedag för eleverna på skolan så vi hade en lärorik dag där vi fick lära oss om lynx (ett program till interaktiva whiteboard tavlor) och ett IKT läromedel från liber som heter Espresso. Mycket intressant och lärorikt!

Idag har jag haft besök av min basgruppsledare på min VFU plats. Det gick bra, jag kommer nog att få godkänt, inte för att jag inte hade trott det men :P Kommer bli tråkigt när VFU:n är över nu på fredag eftersom man lär sig så mycket på den, men samtidigt lite skönt också att slippa gå upp så tidigt.. :P hehe. Men jag har trivts super bra och min handledare har vart super!

Nu blir det sängen för att sova. I morgon ska jag upp 6.00 igen och ute dag på VFU:n vankas. Härligt! Natti Nati :)

(bilder från Stockholm kommer så fort jag har tid att lägg upp)

1 kommentar:

  1. Kul o läsa vännen. Du är duktig. Hoppas det lugnar ner sig för dej snart. Du behöver inte vara så stressad. Kram mama

    SvaraRadera