onsdag 16 maj 2018

Borta bra men hemma bäst...

Då har ännu en vecka i Skåne passerat och nu är jag och Vendela hemma igen. I morgon kommer också Micke hem och som vi längtar efter honom nu! Resan hem gick bra men Vendela är inte riktigt kry och har fått lite feber :( hoppas det går över snabbt!

^Min duktiga tjej på tåget hem^

^Vendela mådde inte helt hundra på tåget och somnade i min famn en stund, inte ofta det händer nu för tiden och det är sååå mysigt^

Veckan som gått i Skåne har varit super! Strålande sol varje dag typ och jag har hunnit träffa en hel del kompisar. 

^Vendela spanar in när morfar klipper gräset^

^Utomhuskvällsbad i det underbara vädret, kan det bli bättre?^

Över kristihimmelsfärd var mamma och pappa borta så då passade jag och Vendela på att hänga med Syster Anna och kusinerna en hel del. Vi sov även över en natt då jag skulle åka och träffa min kompis Sara och hennes son Julian och hon bor ännu längre söderut så det kändes onödigt att åka till Höganäs och sova och sedan köra samma sträcka ner igen så då erbjöd min syster oss att sova över och det var mycket mysigt! Jag var lite orolig över hur Vendela skulle sova men hon sov helt ok :) Jag sov dock ganska få timmar men lite sömn blev det iaf ;P Det var sååå mysigt att träffa Sara och Julian och roligt att vi hanns ses! 

^Vendela gillade att köra runt med Ellens gamla sulkydockvagn^

^Jag och Anna tog en promenad ner till havet innan vi skulle hämta Ellen från förskolan^

^Min söta sommartjej^

På torsdagen skulle jag egentligen åkt till Våxtorp för att hänga med Emelie, Mogge, Valter och Eira, men tyvärr blev de sjuka så vi fick ställa in. Då tog vi en heldag i Höganäs och jag gick en runda ner till havet medan Vendela sov och sedan gick vi förbi pannkaksladan på vägen hem och åt lite sen lunch och kollade på djuren. Vendela älskar djur och tittar så nyfiket på dem. 

^Sover gott i vagnen nere vid Höganäs hamn^

^På pannkaksladan, hon ratade dock pannkakorna så de fick jag äta upp ;P^

^Spännande att kolla på alla djuren^

^Dessa var också kul att titta på ;P^

På lördagen kom mamma och pappa hem från sin lilla semester och då fick de passa Vendela på kvällen så jag kunde åka till Garage i Höganäs och äta middag med min gamla arbetskamrat från Gina, Jenny :) Det var såååå kul att få ses igen och hinna prata lite mer än sist när jag bara var förbi dem en snabbis och sa hej typ. Så nu hann vi prata massor  :) jag blev dock lite besviken på maten på Garage för alla har sagt att det är så bra där och så vidare, men jag missförstod nog menyn för jag fick en hamburgare med bara ost på !? det var torrt och inte alls gott... tog sötpotatispommes till och de var väl bra. Däremot var Jennys ribs mycket goda så om jag äter där igen blir det ingen burgare iaf...

På söndagen firade vi Sally som fyllde 1 år i måndags. Min moster Ingela kom och firade henne också och det var så kul att få träffa henne också. Vi ses ju inte alltför ofta nu för tiden. Dessutom hade hon också med sig sena 1 års presenter till Vendela med så då blev det ju extra roligt ;P haha 
Hon fick ett jättefint halsband med hennes månadssten och även en dockvagnssulky som hon gillade så mkt att köra med tidigare i veckan, så nu kan hon köra här hemma med ;) Sally fick också en massa fina saker och även hon fick en dockvagnssulky :) Grattis älskade Sally på din första födelsedag !! :) och Tack Anna och Andy för ett supertrevligt och gott kalas ;)


^Den var poppis^

^Melon var gott^

^Alla barnen leker fint ;)^


^Goda kakor och god "tårta"^

Vendela kom på hur hon skulle ta sig upp i stolen nedan och tyckte det var mysigt att sitta i den och läsa en bok eller äta lite snacks ;)


I måndags åkte jag, mamma och Vendela till Perstorp för att hälsa på min morfar Kalle. Känner att jag måste passa på att göra det när jag är nere för man vet aldrig hur länge han lever. Han börjar bli riktigt gammal och jag vill försöka ta en bild på dem allihop varje gång. Så här är resultatet, inte det lättaste att ta en bra bild på dessa tre kan jag lova!


I tisdags var Vendela inte helt pigg så det blev en "hemmadag" med pappa. Vi åkte dock ner till havet och tog en promenad och eftersom Vendela sov så gott och jag inte ville väcka henne för att asa in henne i bilen så gick jag hem med henne. Pappa och lady körde hem bilen. Gick förbi detta fina rapsfält och var bara tvungen att ta en bil :) 


Jag har haft två underbara veckor i Skåne och hos mina föräldrar. Det enda som sakandes var Micke och det ska bli kul att åka ner hela familjen i sommar också så vi kan göra lite saker ihop allihopa :)

I morgon bitti kommer Micke hem och nu längtar vi! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar