måndag 19 november 2012

Härlig helg :)

Denna helg har vart mysig och mycket trevlig. I fredags hade jag och älskling fredagsmys med god mat och x-Factor. Jag hejar ju på JEM och som tur var fick de stanna! Jag röstade till och med för första gången :P

I lördags förmiddag kom Anna och Andy hit och vi fikade lite först och sedan åkte vi ut till Östra Lugnet och kollade på vår lägenhet och visade området. Det går framåt, sakta men säkert ;) GUUD vad jag längtar. Ska bli så skönt att få mikro igen, diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare i lägenheten och induktionshäll så det inte tar evigheter att värma upp en platta! Men men, tiden går fort..Snart är det jul.

När vi gått en promenad till Evedal så åkte vi in till stan och tog en fika på ett mysigt café och visade Andy centrum. Han har ju aldrig varit i Växjö. Sedan när vi kände oss nöjda med stan så åkte vi hem och drack lite vin och pratade. Sedan lagade grabbarna middag. På kvällen kollade vi på så mycket bättre och hade det trevligt.

På söndagsmorgonen steg jag upp lite tidigare än de andra och bakade scones till frukost. De blev supergoda (som vanligt) :)



Efter frukosten åkte vi ut till Huseby för att gå på julmarknad. Det var mysigt och vi kollade på tomtar och annat smått och gott.




^De visade hur man tillverkar polkagrisar^


När vi kom hem från marknaden fikade vi saffransglögg, saffranssnäcka och pepparkakor. Mycket gott! 

Sedan kollade vi på en film och käkade middag. Vi kollade sedan på solsidan innan det var dags för Anna och Andy att bege sig hemåt. 

Tack kära syster och Andy för en trevlig helg!!


Jaha, idag är det ny vecka och nya tag. Denna vecka är fullspäckad för min del och jag känner mig ganska stressad. Längtar tills den är över. Längtar främst till torsdagen är över! Idag har jag gått i skolan hela dagen och planerat inför morgondagens lektioner vi ska hålla på min gamla VFU. Sedan ska jag jobba rätt mkt denna vecka med, onsdag, fredag, lördag och söndag... så ni förstår kanske varför jag är liiite stressad. Dock ät det rätt skönt att jobba tycker jag för då "glömmer" jag plugget för en stund och får tänka på annat vilket jag tycker är skönt, plus att jag tjänar pengar ;) då blir det ju genast ännu roligare ;)

Nu ska jag mysa lite framför tv:n och ladda upp inför morgondagen! Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en mysig helg. Det hade jag oxå i Kristianstad med mina gamla, ja verkligen gamla kompisar sen 30 år tillbaka. Idag har jag o Lady varit på Rallylydnad - ny kurs. jätteroligt. Sköt om dig o stressa lagom nu!!! kram mama

    SvaraRadera
  2. Du är så himla gullig som går upp och bakar till dina gäster. Du får komma hit och sova över så ska jag baka åt dig :) saknar dig!! puss emma i örebro

    SvaraRadera