lördag 8 januari 2011

SUCK!!!



Jag är bara så less på sj och allt som har med tåg att göra. Det spelar ingen roll om det är sommar, vinter, vår eller höst, ALLTID skyller de på vädret eller någonting annat vad de nu kan hitta på... Jag va heligt förbannad (som vanligt) när jag skulle åka upp till Växjö igen igår. Det hela började med att tåget som jag skulle ta 11.30 från HBG till Lund aldrig kom. Men det värst av allt var att efter några minuter försening rullar det in ett tåg på perrongen vi stod som skulle gå till Lund även det, och jag frågar konduktören om jag kan ta det tåget med min biljett till lund så vi inte missar det anslutande tåget som skulle gå en timme senare från Lund till Alvesta. Då svarar hon att eftersom sj och öresundståg, eller vad det nu var, inte är samma bolag så kan det blir problem om jag gjorde det så då tänkte jag att jag väntar på nästa då, för det hade inte kommit upp något om att det tåget skulle vara försenat trots att det redan var någon minut sen.


Det går någon minut efter att tåget kört och "mitt" tåg försvinner plötsligt från monitorn där avgåeende tåg står, det är borta i någon minut och sedan kommer det tillbaka med en ny ankommande tid kl 12.28!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fattar ni, en hel timme sen!!! och tåget från Lund skulle gå 12.29. Jag blir så jävla förbannad på den där jävla kärringen som säger att vi inte kan åka med det andra tåget och lämnar oss hjälplösa på perrongen!!! Hade jag tagit det tåget hade jag hunnit med mitt anslutande i Lund. Som tur var, var jag inte ensam, en äldre dam och en tjej i min ålder ska åka till STHLM och skulle ta samma tåg som mig till Alvesta började prata med mig och damen ringde till sj och försökte få tag på dem osv, under tiden bytte vi perrong till ett tåg som skulle gå till lund 12.12, även det var öresundståg men det sket jag i, jag tänkte inte betala ett öre till i alla fall för jag skulle ju ändå missa mitt anslutande tåg. Som tur var fick damen tag på sj i sista minuten så hon bokade om så vi fick telefonbiljett på öresundståget så vi kunde ta det utan att få problem, samt bokade hon om så vi kunde ta tåget till Alvesta som gick 13.29 istället. Då skulle vi bara bli en knapp timme sen om de tågen höll tabellen vilket ingen av oss räknade med.

Hur som helst så tog vi oss till Lund till slut när tåget som skulle gått 12.12 kom kl 12.25. När vi kom till Lund var vi tvungna att hålla ihop eftersom alla tre biljetter som vi hade fått ombokade skulle skickas till min mobil. Men det hela gick bra, vi höll ihop och tåget kom typ i tid. Blev dock ca två timmar försenad till slut om jag räknar med tiden jag egentligen skulle varit i Växjö och tiden när jag verkligen kom fram. Väl framme i Växjö kom min fina vän Gülda och hämtade mig!! :) TACK GÜLDA!!


Hängde ni med? ;P


När jag kom till lägenheten efter att ha handlat så var det bara att sätta igång att städa. Plockade bort alla julgrejer och dammade, dammsugade, bäddade om i sängen och moppade golvet och tvättade också två maskiner med tvätt. Så underbart skönt det var när allt var klart och jag kunde äta lite och bara koppla av. På kvällen kom Sara förbi en sväng på en kopp te och lite tjejsnack.


Idag har jag suttit och pluggat i biblan. Fick dock inte så mycket som jag hade hoppats på gjort, så i morron måste jag vara mer effektiv!! Men först ska jag och träna med Lollo! Ska bli skönt att komma igång igen med träningen. Kommer nog dock inte bli riktigt ordentligt förrän efter Bad Gastein. Men det fpr bli så nu för de har inte kommit igång med vårschemat på passen heller.


Ikväll har jag ätit tacos och myst med filmkväll hos Sara. Cissi och Johan var också med. Så kul att träffa alla igen!!! Har saknat dem så !!


Nu blir det snart sängen och ladda inför morgondagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar