fredag 2 mars 2018

Äntligen hemma!

I lördags tog jag och Vendela tåget hem till Kil igen. Det blev den dag tidigare för Micke saknade oss så mycket och vi saknade honom såklart! Resan gick bra och Vendela var så duktig som vanligt. Väl hemma var det ganska jobbigt med allt stök kring renoveringen av toaletten och det var saker överallt... Dessutom fick jag ju springa ner i källaren varje gång jag behövde gå på toa. Men det gick faktiskt ganska bra och jag går inte på toa så ofta som jag trodde jag gjorde, eller jag kunde iaf dra ner på toabesöken när jag behövde :P jag var inte uppe en enda natt och kissade... hehe.

^Vendela på tåget^

I söndags åkte jag och Micke till hans jobb i Forshaga och duschade och så. Det var skönt för sen visste vi att det inte skulle bli någon dusch förrän på fredagen... :/

I måndags följde jag och Vendela med Micke till hans jobb för att slippa vara hemma i röran så mkt och ha tillgång till en toalett. Det var mysigt att hänga där, Vendela var lite febrig (igen) så vi mös en massa och hon somnade på mitt bröst och vi låg och sov så båda två en timme. Det var såååå mysigt och det har hon inte gjort sedan hon va en liten bebis. Så jag njöt!

I tisdags skulle vi egentligen umgås med våra kompisar Matilda och Eira men eftersom Vendela hade feber på måndagen fick det bli en hemmadag i röran... Dock hade hon ingen feber på hela tisdagen så det var ju skönt... Hon lekte på fint och vi tog en liten promenad på eftermiddagen och pratade lite med gubbarna som jobba på vår toalett :P haha

I onsdags var vi äntligen tillbaka på öppna förskolan. Det var så kul både för Vendela och mig! Matilda och Eira var också där så vi fick äntligen träffa dem igen och sen träffade jag också en annan trevlig  tjej som var mycket trevlig och hennes son. Han var så söt för när Vendela satt i hallen och inte riktigt vågade komma in i lekrummet så gick han fram och kramade Vendela, dock kramade han henne lite för länge för efter en stund när han inte ville släppa taget blev hon lite ledsen men det var så himla gulligt för först accepterade hon det :)

I torsdags eftermiddag gick jag och Vendela till Matilda och Eira och vi tog vår träff då istället. Det var så roligt att få se hur de bodde och de hade det jättefint! Vendela och Eira busade på som bara den och jag och Matilda fikade lite och pratade :) Det var en mycket trevlig eftermiddag!

^Vendela utforskar Eira leksaker medan hon fortfarande sov middag :)^

Idag var det äntligen dags för besiktning av badrummet och sedan var det fritt fram för oss at börja använda det. Det blev riktigt fint faktiskt och även om jag var skeptisk till plastmattor blev det rätt bra. Inte riktigt lika fint som kakel och klinker såklart men mycket mycket bättre än innan :) Nu ska vi bara köpa ett underskåp till handfatet också så vi får in alla grejer så kommer det bli toppen! Behöver jag säga att det var sååå skönt att äntligen få ta en dusch? :P

^Här är vår nya toa, dock ser man inte så mkt på bilden, men ska försöka ta bättre bilder sen och lägga upp före och efter när vi köpt förvaringen under handfatet :)^

Vi gick även förbi leksaksaffären här i Kil och köpte en liten leksakshund till Vendela. Hon älskar ju hundar och vi tänkte att hon kanske skulle tycka det var kul att ha en egen att leka med ;) men först var hon mest rädd för den, jag tror hon tyckte det lät lite konstigt... men sedan ville hon gosa med den :) vår bortskämda lilla älskling :P Igår när jag var och handlade mat fick hon också en ny bok som innehöll ett pussel kan man säga..


^Myyys^

Idag har jag också tvättat alla filtar och sängkläder och så, så vi fått bort allt damm och sedan har jag städat hela lägenheten. Det känns såååå skönt! I morgon kommer nämligen Mickes föräldrar förbi en sväng på fika och jag ska eventuellt också följa med på en mässa, för det är någon fårfest här i Kil i helgen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar