söndag 21 oktober 2018

Besiktning av huset och annat roligt ....

Då har det passerat ännu en vecka och det går så himla fort! Just nu är det mycket på gång i vårt liv också och jag ser så mycket fram emot nästa år och vad det har att erbjuda, men först ska jag försöka leva i nuet och njuta av det som är kvar av detta år.

Förra helgen åt vi middag hos våra vänner Johan, Sandra och Alexander. Vendela och Aleksander leker så fint ihop och de mös också i soffan framför tv:n. De är så söta små bästisar :)


I onsdags var det dags för besiktning av vårt nya hus och jag var sååå nervös att det skulle vara något stort fel som skulle kosta en massa pengar att åtgärda, men ack så fel jag hade tack och lov! Det var en bra besinning och det var inget direkt som behövde åtgärdas på en gång så nu kan vi flytta in och njuta innan vi så småningom ska börja göra om det mer till vårt eget med lite ny färg på väggarna och sådant :) Eftersom besiktningen var mitt på dagen så fick jag ta ledigt från jobbet och då kunde jag hämta Vendela tidigare från förskolan. Så vi gick till en lekpark och lekte lite och sedan gick vi och fikade på ett fik här i Kil :) det var så mysigt att få lite extratid med in fina tjej :)




^Älsklingen som verkligen älskar att gunga, på allt!^

I torsdags nådde jag ett mål i min viktresa som jag började (igen) i början på augusti. Jag har nu gått ner alla mina gravidkilon som jag lade på mig under graviditeten med Vendela. Det tog lite längre tid än jag hade tänkt men det viktigaste är att jag kom i MÅL!! Än har jag en bit kvar innan jag är helt nöjd, men jag är en bra bit på väg nu iaf. Jag har inte tidigare vågat lägga ut några bilder som visat hur jag såg ut förra året efter graviditeten men nu tog jag mod till mig att lägga ut före- och efterbilder för jag är faktiskt stolt över vad jag åstadkommit hittills. Så här kommer några bilder på min "förvandling" ;P men ni får ursäkta hur jag ser ut i ansiktet, var inte direkt "fixad" när bilderna togs :P haha Nu känner jag mig såå peppad att kämpa vidare :)







Jag har saknat mina fina gelénaglar så mycket sedan jag tog bort dem innan Vendela skulle födas och jag har sagt att jag ska ha dem som belöning när jag når detta mål. Så ÄNTLIGEN fick jag göra fina naglar igen och jag är så nöjd och det känns sjukt ovant men jag vänjer mig nog snabbt igen :P jag har varit nära på att göra dem ändå, men sen har jag ändå känt att NEJ! jag får fan gå ner de där kilona först och även det är jag stolt över att jag höll mig till planen!

^Såhär fina bel dem :)^

I veckan hade vi också fotografen här och fotade vår lägenhet som nu har kommit ut på Hemnet. Håll tummarna för att det går smidigt att dåden såld nu och att vi får någorlunda bra betalt för den... Här är länken om ni vill gå in och kika på den :)

 https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kil-kils-kommun-skogsvagen-40d-15004715

Nu är det snart dags för sista veckan innan det är höstlov. Det behövs vill jag lova så nu kör vi hårt en vecka till! Har endast ett utvecklingssamtal kvar sen är jag helt klar! SÅÅÅÅÅ skönt! Då hinner man planera lektionerna igen och göra andra saker om verkligen behövs nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar