söndag 10 april 2016

Händelserik vecka...

Den första veckan på jobb var tuff men rolig och innehöll väldigt mycket. I onsdags var jag först på Bamses Brandskola i stan med förskoleklassen och sedan på eftermiddagen var jag på brandutbildning med jobb. Det var med andra ord en hel dag med brandutbildning så jag är mästare på det nu ;) På utbildningen fick vi prova på att släcka en riktig eld med två olika sorters brandsläckare. Vi fick prova på att släcka en brinnande eld på en docka med en brandfilt och så fick vi gå in i ett rökfyllt rum där det också brann på riktigt och rädda en person (docka) därifrån. Vi fick sedan feedback på vårt agerande och min grupp gjorde mycket bra ifrån oss :)

^Jag släcker elden på "människan"^

^Provar brandsläckare^


Micke var i Kopparberg i helgen för att gå på begravning och när han kom hem överraskade jag honom med en liten "Belize hörna" som vi pratat om att vi skulle göra. Vi köpte en tavla där som står på nedre hyllplanet och en fin Bonefish i trä. Runt den ligger snäckor vi plockade på stranden i Belize och den lilla blå ljuslyktan längst ner till höger är dock inte från Belize, men vi har fyllt den med små snäckor därifrån. "Blommorna" vid sidan om Bonefishen i trä ska förställa palmer, det var de mest "palmlika" blommorna jag kunde hitta. Micke blev riktigt glad och nöjd över det och jag känner mig mycket nöjd jag med! Jag har velat ha något där ända sedan vi flyttade in och nu har jag äntligen fått det :)



I morgon väntar jobb igen och på kvällen ska jag gå på hockey med min fina kollega Vjosa! Ska bli så SKOJ!!!! Hoppas bara Skellefteå vinner!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar